مرکز شماره‌گذاری صدور شناسنامه فرش دستبافت کردستان راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان از راه اندازی نخستین مرکز شماره گذاری صدور شناسنامه فرش دستباف استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان از راه اندازی نخستین مرکز شماره گذاری صدور شناسنامه فرش دستباف استان خبر داد.

به گـزارش هه نـگاو،

حمیدرضا امانی امروز دوشنبه(۲ اردیبهشت) در مراسم افتتاح مرکز شماره گذاری صدور شناسنامه فرش دستباف استان کردستان که با حضور مسئولان حوزه اقتصادی استان در شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت خوشه های صنعتی درتوسعه اقتصادی اظهار کرد: خوشه صنعتی فرش طی سه سال گذشته با همکاری ارگان های متولی در سطح استان فعالیت های مستمری داشته و حمایت‌های استانداری از این خوشه منتج به نتایج مطلوبی شده است.

 

وی افزود: ثبت برند جهانی فرش بیجار و سنندج، چاپ کتاب نقوش اصیل فرش سنندج طی سال گذشته از دستاوردهای خوشه صنعتی فرش دستبافت بوده و راه اندازی کارگزاری و دفتر صدور شناسنامه فرش نیز که امروز به افتتاح رسید، از دیگر دستاوردهای مهم این خوشه صنعتی در استان کردستان است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان، بیان کرد: در صورت سرقت فرش دارای شناسنامه به دلیل داشتن سند و کد پیگیری به سرعت قابل شناسایی در داخل و خارج از کشور است و از دیگر مزیت‌های این اقدام مهم ممانعت از فروش فرش های تقلبی به جای اصلی است.

 

مرکز خوشه کسب و کار فرش دستباف استان کردستان در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در ساختمان مرکز فنآوری و خدمات کسب و کار شهرک صنعتی سنندج یک افتتاح شد.

 

 براساس قانون شرکت شهرک های صنعتی استان ها در سطح کشور متولی بحث خوشه هستند و براین اساس شرکت شهرکهای صنعتی کردستان از چند سال اخیر مشغول اجرای خوشه های استان است که خوشه های مصالح ساختمانی و طیور، به عنوان اولین و دومین خوشه در استان به اجرا درآمدند که هم اکنون نیز فعال و در حال توسعه هستند.

 

‌خوشه سومی که بر حسب نیاز و توانمندی های استان، طبق اولویت بندی و تایید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، براساس نقشه خوشه استان تعریف شده است، خوشه فرش دستباف استان کردستان است که ضمن ایجاد هماهنگی های لازم میان شبکه های فرش دستباف و رفع نواقص و کمبودهای بحث فرش در استان، گامی در جهت ساماندهی فرش دستباف کردستان است.